Digital marknads­föring.

Även om det enda som är säkert är att allt förändras är det tveksamt om du har råd att inte ha någon form av digital närvaro. Att marknadsföra sig i flera olika kanaler samtidigt ökar chansen att nå ut till fler. Jag hjälper dig med allt från att registrera konton och skapa nyhetsbrevsmallar till att koppla ihop hemsidan och bloggen med sociala medier.

Sociala medier

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller en blogg..? Många kanaler med olika inriktning och förutsättningar. Vilka kanaler du väljer beror på var dina kunder finns och på hur du vill kommunicera med dem.

Du behöver definiera mål och ta fram en strategi för att uppnå dem. Bestämma vilken typ av information som ska publiceras, i vilken kanal, av vem och hur ofta. Det gör det enklare att mäta effekten.

Nyhets­brev

E-postmarknadsföring med nyhetsbrev och kampanjutskick är ett smidigt och prisvärt sätt att berätta för kunder och andra vad som händer i din verksamhet eller för att annonsera olika erbjudanden.

Länkar i nyhetsbrevet driver trafik till hemsidan och sociala medier. Statistik över öppningsfrekvens och länkklick skapas automatiskt. Det går fint att publicera nyhetsbrevsarkivet på hemsidan.

Digital annonsering

I dag finns nästan obegränsade möjligheter att annonsera i digitala medier. Allt ifrån bannerannonsering och sponsrade länkar på Google till digitala sponsrade artiklar och reella kampanjer. De flesta papperstidningar har numera även en digital annonsavdelning.

Content marketing

Innehålls­marknadsföring innebär att du skapar redaktionellt innehåll, anpassat till din målgrupp, som du sen publicerar i olika kanaler. Det kan vara artiklar om intressanta ämnen, produktguider eller en intervju med någon nöjd kund.

Syftet är att skapa mervärde och ge dina besökare en anledning att återkomma ofta.

Har du ett spännande projekt på gång?

Fyll i namn och nummer så återkommer jag inom kort för att boka in ett villkorslöst möte. Du kan även göra en offertförfrågan.

Share
Tweet