Marknadsföring i flera olika kanaler samtidigt ökar chansen att nå ut till fler. Jag hjälper dig med allt från att registrera konton och skapa nyhetsbrevsmallar till att koppla ihop hemsidan och bloggen med sociala medier.
Digital marknadsföring är när man använder sociala medier, sökmotorer och andra kanaler på Internet för att nå ut till olika målgrupper. Men med dagens stora utbud kan det vara svårt att veta vad man ska välja. Olika kanaler kräver anpassning av materialet och oavsett mediebärare är det viktigt att hålla sig till den grafiska profilen så att det tydligt framgår vem avsändaren är utan att det blir spretigt.
Det smarta med digital marknadsföring är att det går att mäta t.ex. antal klick, visningar eller hur många som öppnat ett nyhetsbrev. Att ställa om när du märker att saker och ting går sämre, eller bättre, än väntat går ofta snabbt.
Nedanstående guide reder ut alla begrepp och längre ner hittar du en FAQ (vanliga frågor) och en ordlista över termer och uttryck.
E-postmarknadsföring med nyhetsbrev eller kampanjutskick är ett smidigt och prisvärt sätt att berätta för kunder och andra vad som händer i din verksamhet eller för att annonsera olika erbjudanden.
Länkar i nyhetsbrevet driver trafik till hemsidan och sociala medier. Statistik över öppningsfrekvens och länkklick skapas automatiskt. Det går fint att publicera nyhetsbrevsarkivet på hemsidan.
Innehållsmarknadsföring (på svenska) innebär att du skapar redaktionellt innehåll, anpassat till din målgrupp, som du sen publicerar i olika kanaler, t.ex. på hemsidan, i en blogg eller som inlägg på Facebook eller LinkedIn
Det kan vara artiklar om intressanta ämnen, produktguider eller en intervju med någon nöjd kund.
Syftet är att skapa mervärde och ge dina besökare en anledning att återkomma ofta.
Google Ads är världens mest använda verktyg för att skapa annonser online och används för att marknadsföra produkter och tjänster så att de visas på en bra plats i sökresultaten, på YouTube, i Google Shopping, i appar och på andra ställen.
Du som annonsör betalar varje gång någon klickar på en annons eller, i vissa fall, när en annons visas.
Google Ads-konton hanteras online. Du väljer var din annons ska visas, anger en budget som är lämplig för dig och kan enkelt mäta effekten av dina annonser.
Fyll i namn och nummer så ringer jag dig!
Digital marknadsföring kan vara något av en djungel. Det är inte konstigt att många undrar vad som är vad eftersom det är vanligt att man blandar ihop begreppen.
Här listas några vanliga frågor- Hittar du inte din fråga eller något verkar oklart, är du varmt välkommen att kontakta mig så berättar jag mer.
Du kan också boka ett kostnadsfritt rådgivande samtal på telefon eller digitalt, maila så lovar jag att återkomma snarast.
Allt gott!
Catarina
Digital marknadsföring är när man använder sociala medier, sökmotorer och andra kanaler på Internet för att nå konsumenter.
Sökmotormarknadsföring (SEM) är en digital marknadsföringsstrategi som används för att öka synligheten för en webbplats på sökmotorernas, t.ex. Google, resultatsidor (SERP).
De WordPress-installationer som jag gör kommer alltid med ett SEO-plugin som gör att du själv kan jobba vidare med optimering av innehållet. Det ingår även globala formatmallar som både används för att det ska se bra ut men även för rent teknisk struktur.
SEM: Search Engine Marketing primarily revolves around search engines like Google, Bing, and Yahoo. It involves strategies such as paid search ads (PPC) and search engine optimization (SEO). SMM: Social Media Marketing focuses on social media platforms like Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, and YouTube
Vid projekt för en ny hemsida börjar vi alltid med ett uppstartsmöte. Där går vi igenom allt från ditt varumärke till webbhotell. Vi fastställer också en tidsplan för projektet.
Vid projekt för en ny hemsida börjar vi alltid med ett uppstartsmöte. Där går vi igenom allt från ditt varumärke till webbhotell. Vi fastställer också en tidsplan för projektet.
Vid projekt för en ny hemsida börjar vi alltid med ett uppstartsmöte. Där går vi igenom allt från ditt varumärke till webbhotell. Vi fastställer också en tidsplan för projektet.
Vid projekt för en ny hemsida börjar vi alltid med ett uppstartsmöte. Där går vi igenom allt från ditt varumärke till webbhotell. Vi fastställer också en tidsplan för projektet.